Na lekcji matematyki uczniowie klas 2Pt i 3Pta mieli okazję zmierzyć się z tematyką wykraczającą poza tradycyjne podejście do przedmiotu. Lekcja „Zastosowanie matematyki w gastronomii” miała na celu pokazanie praktycznych aspektów matematyki, które można spotkać w codziennym życiu, a szczególnie w pracy związanej z branżą gastronomiczną.
W ramach zajęć uczniowie rozwiązywali różnorodne zadania. Jednym z wyzwań było obliczenie odpowiedniego napiwku dla kelnera, co wymagało zastosowania procentów. Kolejnym zadaniem było wyliczenie odpowiedniej ilości produktów spożywczych na imprezę, co angażowało umiejętność planowania i przeliczania jednostek. Dodatkowo uczniowie musieli wykazać się zdolnością precyzyjnego odmierzania wagi i objętości składników, szczególnie w sytuacjach, gdy konieczne było dostosowanie przepisów do większej lub mniejszej liczby porcji.
Zadania rozwijały ich kreatywność i umiejętności logicznego myślenia. Ważnym elementem zajęć była praca zespołowa – uczniowie współpracowali, dzieląc się pomysłami i rozwiązaniami, co sprzyjało budowaniu umiejętności interpersonalnych.
I. Janek